Szavatosság, garancia
A Szállító szavatol azért, hogy az általa szállított áruk alkalmasak a rendeltetésszerű használatra és megfelelnek a jogszabályban és a szerződésben meghatározott minőségi feltételeknek. A Megrendelőnek joga van arra, hogy a Szállító szavatossági kötelezettségének fenntartása mellett a szükséges javítást Szállító költségére maga végezze el, ha birtokában van az Szállító erre vonatkozó meghatalmazása. Szállító szavatossági kötelezettsége nem terjed ki a rendeltetésellenes használatból, a helytelen kivitelezés, vagy a karbantartás elmulasztása miatt bekövetkezett hibákra, amennyiben Megrendelő az átvételkor észlelt hiba jelentését elmulasztja, a terméket beépíti (nagyobb kárt okoz), és csak ezután jelzi igényt Szállítónak, Szállítónak nincs szavatossági kötelessége.
A Megrendelő köteles a Szállítót a hibáról haladéktalanul értesíteni, Szállító pedig köteles a hiba megvizsgálását az értesítés kézhezvételét követő 15 munkanapon belül megkezdeni.
A Szállító a leszállított trapéz-és cserepeslemezekre:
✓ 5 év jótállást vállal 0,40mm vastagság esetén, bevonattól függetlenül (festett horganyzott)
✓ 5 év jótállást vállal 0,40mm-nél nagyobb és 0,45mm vagy annál kisebb vastagság esetén PE25µ fényes bevonattal
✓ 10 év jótállást vállal 0,40mm-nél nagyobb és 0,45mm vagy annál kisebb vastagság esetén PE35µ matt és fa illetve extra mintázatú bevonattal
✓ 10 év jótállást vállal 0,45mm-nél nagyobb vastagság esetén PE25µ fényes, illetve fa és extra mintázatú bevonattal
✓ 15 év jótállást vállal 0,45mm-nél nagyobb vastagság esetén PE35µ matt bevonattal
✓ 20 év jótállást vállal 0,45mm-nél nagyobb vastagság esetén PE35µ Hyper, Ultra matt bevonattal
✓ 30 év jótállást vállal 0,50mm-es vastagság esetén PE50µ Petra, Granite, Shimoco matt bevonattal
A Szállító a leszállított kerítéselemre és élhajlított elemre:
✓ 5 év jótállást vállal PE25µ fényes bevonattal (egy és kétoldalas esetén is)
✓ 10 év jótállást vállal PE35µ matt, faminta és extra bevonattal (egy és kétoldalas esetén is)
A garancia az előírásszerűen beépített termékekre vonatkozik, anyaghibák és gyártási hibák esetén. Minden Szállító által gyártott és forgalmazott termék beépítése, átfúrása után jelzett hibát, mely beépítés előtt is látható, Szállító nem köteles orvosolni.
Standard bevonatok esetén a bevonatra vonatkozó garancia normál, a színtartósságra nem terjed ki, illetve nem agresszív levegő összetétel és nem erős tisztító és fertőtlenítő szerek használata esetén érvényes. Extra bevonatok esetén a színtartósság nő.
Megrendelő kötelessége a termék lerakodás előtti szemrevételezése és az esetlegesen lerakodás előtt keletkezett sérülések lerakodás előtti fényképes dokumentációja.
Színhibás, II. osztály vagy osztályos, sérült, értékcsökkentett termék megnevezéssel számlázott tételekre a HORVÁTH LEMEZ Kft. garanciát nem vállal.
Reklamáció
Szállító reklamációt csak írásban, fotókkal illusztrálva, az áru azonosítására alkalmas adatokkal, valamint a hiba pontos leírását, mértékét és felfedezésének körülményeit is tartalmazó megfelelő okirati bizonyítékokkal alátámasztva (azaz a fuvarozó, vagy rejtett hiba esetén semleges minőségvizsgáló szerv jelenlétében felvett jegyzőkönyv csatolásával) fogad el. Megrendelő a reklamáció rendezéséig az árut nem jogosult felhasználni/értékesíteni, és köteles biztosítani a Szállító részére, hogy annak képviselője a reklamált árut megtekinthesse, megvizsgálhassa vagy megvizsgáltathassa. Megrendelő köteles a termékek épségét és hibamentességét átvételkor megvizsgálni.
A szállítási, rakodási sérüléseket minden esetben az átvevő fél és a fuvarozó együttes aláírásával dokumentálni kell, a szállítólevélen történő feljegyzéssel. Erről, illetve minden szállítással kapcsolatos reklamációról a Szállítót haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül írásban tájékoztatni kell. Ennek hiányában vagy késedelmes tájékoztatás esetén valamint szállítási, rakodási sérülésekkel kapcsolatban reklamációt az átvétel után Szállító nem fogad el. Ezt követően, a beépítést megelőzően az egyes lemezek rakatból való kimozdításával a rakatban rejtett felületeket is át kell vizsgálni. Szállító az átadás időpontjában fennálló, gyártási és anyaghibákra vonatkozó reklamációt a beépítést követően nem tud elfogadni. Ebből fakadóan a beépített, hibás termékek leszerelésének, illetve az esetleges csere termék újbóli beépítésének költségei nem terhelik Szállítót. A beépítés után a beépítés előtt is látható sérülések reklamációját cégünk nem tudja elfogadni.
A Szállító a fentieknek megfelelő reklamáció kézhezvételét követően – amennyiben a reklamáció jogosságáról meggyőződött – a hiba jellegétől és mértékétől függően javaslatot tesz a reklamáció árengedménnyel vagy cserével történő rendezésére.
Felek megállapodnak abban, hogy hibás teljesítés esetén Szállító elsősorban árleszállítással küszöböli ki a hibát.
Amennyiben a termék műszakilag indokolhatóan nem beépíthető és ezért a termék cseréjére kerül sor, a csere termék leszállításához szükséges többlet idő nem tekintendő az eredetileg megállapodott szállítási határidőhöz viszonyított szállítási késedelemnek.
Minőségi kifogást a Megrendelő az Szállítónak írásban a minőségi kifogás konkrét megfogalmazásával, a teljesítéstől számított 30 napon belül jelenthet be. Az Szállító a mennyiségi és minőségi kifogást köteles haladéktalanul megvizsgálni és arra írásban, a kifogás beérkezésétől számított 15 munkanapon belül, érdemi választ adni. Amennyiben az érdemi válaszadási kötelezettségét az Szállító elmulasztja a reklamáció elfogadottnak tekintendő.
A Megrendelő által átvett és reklamációval nem érintett, még felhasználható vagy már lejárt felhasználású termékek visszavételére a Szállító nem köteles.
Amennyiben visszaigazolt, elfogadott, akár kifizetett termék átvételekor a megrendelő jelzi elállási szándékát (pl. nem ezt a terméket szerette volna, nem ezt a szín szerette volna, stb.), Szállító nem köteles azt elfogadni, kivéve egyedi közös megállapodás esetén.
A nem szakszerű lerakodásból származó sérülésekre a garancia nem vonatkozik.
Bánatpénz és kötbér igény csak erre külön Szállító és Megrendelő által létrejött szerződés felmutatásával nyújtható be.
Elállás
Szállító jogosult a szerződéstől írásban egyoldalúan elállni, illetve a szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben tudomására jut, hogy Megrendelő csődjét, felszámolását, végelszámolását elrendelték.
Megrendelő a Szállító 30 napot meghaladó késedelme esetén jogosult a szerződéstől egyoldalúan, írásbeli nyilatkozattal elállni.
Amennyiben Megrendelő a szerződéskötést követően, de a gyártást megelőzően eláll a szerződéstől, köteles – standardtermék/szín esetén – a szerződésesben foglalt teljes vételár 10%-át, nem standard termék/szín esetén 30% -át megtéríteni.
Amennyiben a Megrendelő az után áll el a szerződéstől, hogy a termékeket a Szállító már legyártotta, a Megrendelő köteles a szerződésben foglalt teljes vételár 50 %-át megtéríteni. (Ez esetben a Megrendelő által esetlegesen fizetett előleg ezen összegbe beszámításra kerül.)
Amennyiben Megrendelő a Szállítási szerződésben visszaigazolt szállítási/átvételi időpontot követő 45 napon belül átvételi kötelezettségének nem tesz eleget, azt Szállító a szerződéstől való elállásnak tekinti. Ez esetben Megrendelő köteles a szerződében foglalt teljes vételár 50%-át megtéríteni.
Amennyiben visszaigazolt, elfogadott, akár kifizetett termék átvételekor Megrendelő jelzi elállási szándékát (pl. nem ezt a terméket szerette volna, nem ezt a szín szerette volna, stb.), Szállító nem köteles azt elfogadni, kivéve egyedi közös megállapodás esetén.
A Szállítási szerződés Megrendelő és Szállító általi aláírásával egyidejűleg minden korábbi ajánlat, kötelezettség vállalás, marketing kiadványokban foglaltak érvényüket vesztik.
Jelen általános szállítási feltételektől a felek csak írásban térhetnek el. Írásnak minősül minden olyan nyilatkozat, értesítés, amelyet a felek tértivevényes ajánlott postai küldeményként, gyorspostai küldeményként (kézbesítő), telefax vagy e-mail útján küldenek a másik félnek.
Amennyiben a felek közti megállapodás másként nem rendelkezik, a Szállító nem felel olyan károkért, amelyek nem közvetlenül a teljesítésből erednek, így különösen nem felel, elmaradt haszonért, vagy a Megrendelőt esetlegesen ért nem vagyoni károkért.
15 napot meghaladó fizetési késedelem esetén a Megrendelő tudomásul veszi, hogy a késedelem egyidejűleg külön értesítés nélkül jelenti a szerződés azonnali hatályú felmondását, mely alapján a Szállító jogosult a szerződés tárgyának visszaszállítására a Megrendelő költségére, illetve annak visszakövetelésére, amit a Megrendelő sem megakadályozni, sem kifogásolni nem jogosult.
Megrendelőnek javasolt egyeztetnie kollégáinkkal telephelyünkön (címe:.4517 Gégény Dózsa György út. telefonszáma:+36/30 942-5400). Az egyeztetés hiányából és a nem megfelelő beépítésből adódóan a Szállító semmilyen reklamációt nem tud elfogadni.
Vis major
Vis major esetnek számítanak a természeti katasztrófák, háború, tűzvész, az Szállító üzemeire kiterjedő sztrájk, ha ezek a jelen szerződés teljesítését lehetetlenné teszik. Az a fél, aki a vis major esetre kíván hivatkozni, köteles a másik felet haladéktalanul, írásban értesíteni. A vis major esetet szükség esetén igazolni kell az illetékes kereskedelmi vagy iparkamarának. Amennyiben a vis major eset meghaladja a 30 napot, vagy ha kétségkívül előre megállapítható, hogy 30 napnál tovább fog tartani a szerződő felek jogosultak minden kárigény nélkül a szerződéstől teljes egészében vagy részben elállni.
Záró rendelkezések
Szállító termékeinek acél alapanyagát vezető acélgyártók a legkorszerűbb bevonatolási technológia felhasználásával állítják elő. Ennek ellenére az egy szállítási szerződés keretében azonos színkód szerint szállított több különböző terméktípus esetén az egyes terméktípusok között, a mindkét oldalon azonos színnel gyártott termékek oldalai között, illetve utánrendeléseknél az alapmegrendelés és az utánrendelt termékek színe között árnyalatnyi eltérés fordulhat elő.
Megrendelő a Szerződés aláírásával egyúttal nyilatkozik aláírási jogosultságának meglétéről.